Cel dokumentu
Celem niniejszej karty jest przedstawienie wybranych rozwiązań i praktyk stosowanych przez naszą instytucję szkoleniową w celu zapewniania i doskonalenia jakości realizowanych szkoleń.
Obszary dobrych praktyk
- Planowanie i projektowanie usług edukacyjno – szkoleniowych
- Tworzenie programów w języku efektów uczenia się.
- Konsultacje z uczestnikami przed i w trakcie szkolenia (diagnoza potrzeb).
- Jasne określanie celów i rezultatów szkolenia.
- Dobór i rozwój kadry dydaktycznej
- Ocena trenerów oparta na wiedzy, doświadczeniu i kompetencjach społeczno-metodycznych.
- Regularne rozmowy rozwojowe i superwizje.
- Obowiązkowy udział kadry w co najmniej jednym szkoleniu rocznie.
- Realizacja szkoleń
- Stosowanie różnorodnych i aktywizujących metod nauczania dorosłych.
- Dbanie o warunki realizacji zajęć (komfort, dostępność, zaplecze).
- Zachowanie struktury zajęć zgodnej z harmonogramem i założeniami.
- Ewaluacja i analiza efektów
- Zbieranie informacji zwrotnej od uczestników po każdym szkoleniu.
- Porównywanie celów z osiągniętymi rezultatami.
- Analiza danych z ankiet i obserwacji prowadzona przez kierownika merytorycznego.
- Doskonalenie i rozwój usług
- Prowadzenie rejestru działań korygujących i usprawniających.
- Aktualizacja programów i materiałów na podstawie ewaluacji.
- Reagowanie na sugestie uczestników i zamawiających.
- Komunikacja i transparentność
- Publikacja informacji o standardach jakości na stronie internetowej www.zenreiki.pl
- Uwzględnianie zasad jakości w ofertach i materiałach promocyjnych.
- Dostępność procedur dla uczestników i klientów.
Uwagi / planowane nowe praktyki
Obecnie brak.
Częstotliwość aktualizacji karty
- Przegląd karty dobrych praktyk odbywa się raz w roku.
- Dokument jest aktualizowany przez kierownika merytorycznego.
- Wersja aktualna publikowana jest na stronie internetowej lub w katalogu ofertowym
Ostatnia aktualizacja: 5 maja 2025